Bardolino

25 juli 2013 - Torri del Benaco, Italië

In de tuin van ons hotel groeien lekkere kumkwatskes die lijken op ovaalachtige appelsientjes. Lekker en zoet van smaak.We hebben ze in de winkels nog niet zien verkopen.

We bezoeken vandaag Bardolino een stad die bekend is om zijn wijn. Bij het avondeten hebben we zowel de witte als de rode al verschillende keren uitgeprobeerd en die viel best mee. De auto laten we op de parking van het hotel en we nemen de lokale bus want Bardolino is voor het grootste deel autovrij en gezien het vandaag markt is, zullen de parkeerplaatsen overvol staan.

Bardolino is een echt gezellige stad en ideaal om er de vakantie door te brengen. Veel mooie hotels, cafeekes en restaurants en natuurlijk ook veel winkeltjes met mooie dingen. Aan de oever van het meer vinden we de markt met ongelooflijk veel kraampjes. Voor een bezoek aan het olijf- en wijnmuseum zal er vandaag duidelijk geen tijd meer over zijn na het bezoek aan de markt.

Om 1 uur sluiten de winkels en wordt de markt al opgekraamd. De sandalen zijn erg goedkoop en mooi en de brillen EXess hebben veel succes. Voor 45 euro kan je een bril kopen van het Italiaanse merk waar velen mee rondlopen. Ook Franske staat ergens in ceramiek te koop in een kraampje! Het kleine haventje ligt vol bootjes en wordt opgeslorpt en omgeven door de markt. Aan het meer liggen enorm mooie huizen, eigenlijk mag je het paleizen noemen; Ze zijn groot en indrukwekkend mooi en liggen in een verzorgde tuin.

We trekken de kleine straatjes in en genieten van het romantische oude centrum. De kerk is ook een bezoekje waard met de twee mooie glasramen.

Met de bus vertrekken we terug naar het hotel waar we een siësta nemen en genieten van het zwembad.