Maderno

23 juli 2013 - Torri del Benaco, Italië

Na het ontbijt wandelen we tot achter het kasteel van ons dor,p passeren ons strandje aan het meer en kopen in de haven er retour ticketje voor de veerboot naar Maderno Om het half uur vertrekt er een veerboot naar de overkant van het meer.De tocht duurt dan ook zo'n 30 minuten om over tte zetten en de 2 veerboten passeren elkaar in het midden van het meer. Bij het verlaten van ons stadje hebben we een mooi zicht op het haventje met kasteel en het kerkje. Het meer is aan onze kant op zijn breedtste en de omliggende bergen zijn vrij hoog; Al vlug krijgen we Maderno in zicht. Een grotere stad met prachtige huizen en stranden waar veel zonnebaders en zwemmers aan het strand komen zitten. We maken een wandeling langs de oever van het meer en trekken de stad in. Zo passeren we ook de begraafplaats en het herdenkingsmonument aan de laatste oorlog met mooi glasraam. Wanneer we door de smalle straatjes flaneren zien we een versiering die ons te kennen geeft dat hier een aan een tweeling is geboren. Bij een bakker zien we taarten in de vitrine van taart van Maderno en naast de bakkerij is er zelfs een muurschildering voor aangebracht. Spijtig kunnen we ze niet proeven want zo'n taart is te groot om te kopen en je kan helaas niet een stukje proeven.

Terug in de haven van Madern trekken we nog enkele fotokes van het kerkje en de haven.

Maderno ligt aan de haven en daarnaast meer in de bergen ligt Toscolano. Beide steden zijn gescheiden door een riviertje en een brug hoger in de bergen maakt de verbinding ; Gezien het erg warm is beperken we ons tot een bezoek aan Maderno en zien we het niet zitten om de berg te beklimmen in deze hitte.

Met de overzet keren we terug naar onze overkant en drinken nog een Aperol aan het haventje.om de uitstap af te sluiten;In het hotel lezen we onze boek uit op het frissen balkon na een heerlijke siësta en douche.