Limone sul Garda

24 juli 2013 - Torri del Benaco, Italië

Deze morgen na het ontbijt verlaten we de goede parkeerplaats en rijden richting Limone. Een 50 km van ons stadje aan de overkant. Vanuit Malcesine kan je de overzet nemen naar Limone maar we verkiezen om de weg langs het meer te volgen en door alle mooie dorpjes aan het meer te rijden. Een mooie rit van ongeveer 1uur.Spijtig genoeg hebben we niet de tijd om in al die schilderachtige dorpjes halt te houden. Er valt hier nog veel te bezoeken en bewonderen en we komen hier zeker nog eens terug.

Aangekomen in Limone parkeren we de auto in een overdekte parking en wandelen het stadje binnen langs de kleine smalle straatjes. Limone is gebouwd tegen de rotsen die heel stijl uit het meer komen. De weg er heen loopt door verschillende tunnels in de bergen. De kleine straatjes met trapjes en vele winkeltjes zijn erg plezant om even halt te houden en binnen te gaan kijken doordat de straatjes zo smal zijn bieden ze beschutting tegen de zon. Limone dankt zijn naam aan de citroencultuur en we bezoeken het museum met de vele citrusbomen op de verschillende terrasjes. De  Limoncello is heerlijk fris en lekker!

In de haven wandelen we langs de vele restaurants en winkeltjes en zien langs de waterkant de talrijke hotelletjes. we gaan even uitrusten in de schaduw van een leuk terrasje. Daarna wandelen we verder langs de stranden waar de zonnebaders dicht bij elkaar liggen en zitten onder kleurrijke paraplu's. Limone Sul Garda is een ideale plaats om op vakantie te gaan maar wel erg druk in vergelijking met ons kleine dorpje aan het meer.

Na een wandeling keren we terug naar de parking en rijden terug langs dezelfde weg als we gekomen zijn door de vele tunnels en prachtige dorpjes aan het meer.

Het was een leuke dag en een fris windje geeft ons wat afkoeling op ons terrasje in het hotel . Een kleine siësta en dan is het weeral tijd om de vijf gangen van het avondmaal te trotseren. De auto staat gelukkig weer op een veilige parkingplaats.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade