Markt

22 juli 2013 - Torri del Benaco, Italië

Aan de receptie vernemen we dat het vandaag markt is in ons dorpje en zodoende doen we dus nu geen uitstapje. Alle straatjes staan vol met kraampjes en we lopen over de koppen van vele Hollanders die we voordien niet tegenkwamen. In het dorpskerkje is net een mis bezig voor de schoolkinderen en er wordt mooi gezongen. Vooraan zitten kinderen met gitaar en orgel te begeleiden terwijl de kinderen samen met een zuster in koor zingen. Er mooi en modern.

De Kaas, viskraam met gebakken visjes en kippekramen ruiken heerlijk  Er wordt ook sepia en octopus verkocht dat we in de restaurantjes nog niet op het menu hebben zien staan. Twee zusterkes verkopen producten van Aloe Vera. Op een terrasje drinken we een Aperol Sprits zoals al de andere toeristen.

We lopen ons dorpje verder door voorbij de markt en komen voorbij de hotels die aan het meer gelegen zijn. Daar zijn kleine zand en kiezelstrandjes waar mensen kunnen zonnen en een plons nemen in het meer.

De markt stopt rond 1 uur wanneer normaal de siësta start en we trekken terug naar ons hotel. Op ons terras van de kamer lezen we in onze spannende boekjes en genieten van de schaduw met fris windje