Naar de ferry in Olbia

18 juli 2013

Om onze laatste dag op Sardinië te vullen steken we het eiland in de breedte over naar het stadje Bosa . In onze boekjes wordt hierover met veel lof geschreven. Onderweg op privé gronden naast de baan, zien we nog torens en oude stadsresten van de Nuraghe bevolking.

Wanneer we Bosa bereiken zien we ook bunkers naast de weg die de stad moesten beschermen.

Bosa is een ongelooflijk mooie stad aan de oever van een rivier die uitmondt in de zee. De huisjes zijn tegen de berg gebouwd en hebben vrolijke kleuren. Bovenop de berg staat een grote burcht. De smalle straatjes en  pleintjes zijn erg romantisch en de kerken hebben knappe glasramen en muurschilderingen. Op een terrasje genieten we van een Sardinese pint met olijven. Bij het verlaten van de stad kunnen we het niet nalaten om nog enkel foto's te nemen. In deze stad kan je blijven fotograferen en filmen.

Na een lange rit door de bergen en enorme dorre landschappen met gele velden en bossen met kurkeiken komen we aan in Olbia waar al veel kleurrijke Moby boten staan te wachten. Onze boot is nog onderweg en in lange rijen moeten we wachten in de hitte terwijl de muggen ons langs alle kanten aanvallen. Als onze boot eindelijk gearriveerd is  moeten we in achteruit de diepste garage inrijden via een zeer smalle brug. Onze voorganger is niet zo handig met zijn grote dure Alfa Romeo en beschadigt heel de zijkant van zijn mooie nieuwe wagen door tegen de muur te rijden. Met veel geroep en gevloek komt een man zijn stuur overnemen om erger te voorkomen. Fons heeft bij het achteruit rijden ook geen zicht in de diepte achter de auto maar slaagt er gelukkig in om zonder brokken de wagen te parkeren. Aangekomen in onze buitenhut vallen we om 1 uur doodmoe in slaap. Onze vakantie in Sardinië zit er op en we varen terug naar Livorno op het vasteland van Italië waar het tweede deel van onze vakantie zal starten aan het Garda meer.

1. Nicole:
    19 juli 2013