Naar het Gardameer

20 juli 2013 - Torri del Benaco, Italië

Vandaag rijden we naar ons hotel Romeo aan het Gardameer waar we nog een weekje blijven genieten. We kiezen voor de péage want het is redelijk druk op de baan en er wordt soms in blok gereden. Er zijn zo te zien veel auto's die onze richting uit gaan. Torri del Benaco is een ongelooflijk mooi dorpje met een kleine haven en overzet naar de andere kant van het meer, een knap kasteel en veel gezellige terrasjes en winkelwandelstraatjes waar de auto's geen toegang hebben. We gaan deze keer eens op verkenning zonder film of fotomateriaal mee te sleuren. Morgen zijn we terug de reporters van dienst! Op een terrasje aan het meer drinkt Fons een grote pint en eet ik een enorm groot ijsje met amarenokrieken! Super lekker!!!!  Volgens de dienster zijn ze te koop in het volgende dorpje. We gaan dus maandag winkelen om een voorraad op te slaan. Na een kleine wandeling door de smalle straatjes en langs het meer keren we terug naar ons hotel om nog even uit te rusten op ons balkon met een fris wijntje. Onze vakantie kan terug herbeginnen! Niets moet en alles mag! We gaan deze week wel wat uitstapjes maken naar de nabije dorpjes aan het meer maar op een rustig tempo met de nodige uurtjes siësta. We willen uitgerust naar huis keren. De bloemen aan ons balkon ga ik sebiet verzorgen want er hangen veel verdorde bloemen tussen en ze snakken naar water. Aan het zwemdok is het ondertussen al wat rustiger geworden. Het is momenteel 18u 16 en de meesten gaan stillekes aan naar de kamer om klaar te zijn tegen het avondeten. Het is momenteel al wat koeler geworden en op de tennisterreinen van ons hotel zijn ze beginnen tennissen. Ik denk dat we goed gaan slapen vannacht! Alleen niet vergeten het muggending in te steken want er lopen veel mensen met muggenbeten rond en we hebben er ook al enkele gekregen toen we op de boot stonden te wachten.